Програма академiчних обмiнiв iменi Фулбрайта в Українi

12 серпня 2014

Любов Півнева - про XI Міжнародну конференцію Excellence in Education 2014: The creativity - Innovation Challenge

Любов Півнева - про XI Міжнародну конференцію  Excellence in Education 2014: The creativity - Innovation Challenge

XI Міжнародна конференція «Excellence in Education 2014: The creativity - Innovation Challenge» відбулася 7-10 липня 2014 року на базі Університету Декарта в Парижі (Laboratoire Adaptations Travail-Individu (LATI) at Université Paris Descartes-Centre Henri Piéron. Конференція була інніційована Міжнародним центром по Інноваціям в освіті (International Center for Innovation in Education (ICIE) і Університетом Декарта в Парижі (Paris Descartes University).

Конференція - результат тривалої напруженої праці багатьох людей і, насамперед, її головних організаторів - Генерального директора ICIE Тайсір Сабхі Ямін Taisir Subhi Yamin (Ulm-Germany) і голови Конгресу ICIE Тодда Любарта - Todd Lubart, Professor of Psychology, Director of LATI ICIE Congress Chair (France). Конференція об'єднала практично всі континенти - Європу, Азію, Америку та Австралію, представників близько 80 країн і 300 її безпосередніх учасників. 180 доповідей і 9 найбільш відомих доповідачів, які збирали практично всіх учасників конференції, а також додаткові обговорення інформаційної діяльності - ось далеко не повний перелік тієї дискусії, яка була організована навколо ключових проблем конференції.

Серед доповідачів були представники європейських держав, США, Канади, Китаю - Барбара Керр (Barbara Kerr, доповідь на тему «Where is Creativity? Personality, Gender, and Geography in the Search for Innovators»), Джекус Крегойре (Jacques Crégoire, «Creativity in Mathematics and Science»), Тодд Любарт (Todd Lubart, «Getting from Creative Potential to Creative Talent»), Лім Шер Пінг (LIM Cher Ping, «e-Portfolios in Action: Students Monitoring and Managing Their Own Learning»), Патрік Блессінджер (Patrick Blessinger, «Meaningful Learning through Creative Education»), Крістофер Чепмен (Christopher Chapman, «School-to-School Collaboration for Innovation and System Change»), Кріс Роджерс (Chris Rogers, «LEGO-Engineering: Creating Engineering Literacy at All Ages»), Кен МакКласкі (Ken McCluskey, «Lines in the Sand: Are Certain Students Being Marginalized in our System»), Ріел Міллер (Riel Miller, «Education versus Learning: Changing Conceptions of Agency by Using the Future Differently»). Їхні доповіді були присвячені проблемам творчості, креативності при вивченні різних дисциплін, майбутнього освіти, співпраці у сфері інновацій і системних змін, маргіналізації в процесі навчання, завданням інженерного навчання дітей починаючи з малих років тощо.

Робота решти учасників конференції була розбита на окремі 5 секцій, які діяли паралельно. Серед них були виділені такі секції як «Творчість», «Вища освіта», «Процес навчання», «Особливі діти», «Моделі та підходи», «Довкілля і системи навчання», «Світ технологій і цифр» і т.д. Учасники конференції мали можливість одночасно відвідати одну із запропонованих п'яти паралельних панелей. Іноді було дуже важко зробити вибір, так як заявлені теми, що цікавлять, проходили майже одночасно в різних аудиторіях, розташованих поруч.

Учасники конференції могли обмінюватися думками не тільки під час виступів, а й у перервах на каву, ланч, на прийомі з нагоди початку конференції. Дуже велика увага на конференції була приділена проблемам творчості. На думку Т. Любарта, креативність не закладена в програми навчання, однак XXI сторіччя може бути названо сторіччям творчості в навчанні. На його думку, будівельними блоками для прояву творчості можуть бути адміністративні заходи і наявність лідерів у цьому процесі. А Д. Крегойре (Данія) вважає, що творча особистість не в  потрібному  оточенні та не в потрібний час навряд чи побудує нові ідеї, важливі для створення культури, які просувають процес творчості. Єдиний елемент інертний, і тільки в реакції з іншими він може бути креативним. Звідсі важливість створення творчого кола осіб, яке підтримується навколишнім співтовариством.

Однією з тем конференції були проблеми вищої освіти та її майбутнє. Це було і предметом мого наукового інтересу. Обрана мною тема стосувалася проблем інновацій у викладанні в контексті академічних революцій у вищій освіті. Академічні революції в світі почалися після точок біфуркацій у вищій освіті, які збіглися зі значними світовими подіями. Більшість зарубіжних вчених схильні до думки, що в світі з 1867 року було три революції, і саме третя з них, яка почалася в 1989 р., призвела до найбільш значних змін у викладанні. Ці зміни були глобальні і випробували вплив технологічного прогресу. Третя Академічна революція характеризувалася швидким збільшенням інформаційних комунікативних технологій в процесі викладання, новим співвідношенням між викладанням та проведенням наукових досліджень в університетах, збільшенням акценту на важливість викладання у вищій освіті, а також появою інноваційного викладача - викладача нового типу, який повинен був іти в ногу з науково-технічним прогресом для того, щоб підтвердити свою інноваційність.

На конференції було зроблено оголошення про продовження роботи і нові конференції, які відбудуться наступного року.

Українське Фулбрайтівське коло щокварталу надає малі гранти на участь членів УФК у міжнародних конференціях (дорожні витрати, до 500 доларів) і на видавничі, творчі та дослідницькі проекти (до 1000 доларів у гривневому еквіваленті). Черговий дедлайн подачі проектів на конкурс малих грантів - 1 вересня.